یکی از کارهایی که باعث شد غر زدن در من بسیااااااااار کم بشه، دفتر شکرگزاری بود. حالا دفتر شکرگزاری چیه؟!
یه دفتر بردارید و هر روز 3، 5 یا 10 نعمتی که دارید رو یادداشت کنید. شاید اولش به خودتون بگید: "وااااای من انقدر نعمت ندارم که، بعد چند روز نعمتا تموم میشه" حتی شاید اوایل مجبور شید برای نوشتن نعمت ها فکر کنید، اما بعد مدتی خواهید دید شمار نعمت هایی که نوشتید از 100، 200 و حتی 500 هم گذشته ولی هنوز یه عالمه نعمت هست که شما ننوشتید.
این نعمت ها نباید چیز خیلی خاصی باشه، یه کم دقت لازمه: چشمی دارید که باهاش می تونید بخونید، لپ تاپ، کامپیوتر، تب لت یا گوشی دارید که باهاش به اینترنت وصل شدید و اینجا رو می خونید، یه سقف بالاسرتونه، همسری دارید که معتاد نیست، بچه ای دارید که می تونه راه بره، انقدر توانایی دارید که میوه بخرید، مسلمونید، توی کشورتون جنگ نیست، محبت امیرالمومنینعلیه السلام رو دارید، ...
کمی به دور و اطرافتون نگاه کنید، خودتون می تونید این لیست رو تا بی نهایت ادامه بدید.
یادمه یه سخنرانی می گفت: ما برای هر عضو از بدنمون به اندازه تمام مریضی هایی که می تونستیم در اون عضو مبتلاش باشیم و نیستیم، باید شکرگزار باشیم.
اصلا همین که هنوز می تونیم نفس بکشیم، یه نعمت نیست؟!

توضیح نوشت:
این کار فواید به شدت زیادی داره که اگه انجامش بدید در مدت کوتاهی اون نتایج رو تو زندگیتون خواهید دید: افزایش آرامش، لذت، قدرشناسی، صبر، محبت، نعمت، رضایت، ... .
ما را در سایت راه حلی برای تمرکز بر کارها دنبال میکنید
برچسب: شکرگزاری, نویسنده: بازدید: 147